7.14.2010

Första veckan

Nu är det mer än två veckor sedan jag kom hit! Helt galet! Eftersom jag missade första dagen då jag kom på måndagkvällen hamnade jag mitt i allting när jag på tisdagmorgonen för första gången av denna vistelse i den underbara staden vaknade. Det var snabbt upp och ingen frukost jag var van vid utan det var en tur till Starbucks påväg mot skolan som gällde. Chansade rätt redan första beställning så nu kan jag inte riktigt vakna till liv om jag inte får min Iced vanilla latte varje morgon, haha.


Så min första skoldag började med att jag kom sent och inte förstod någonting, eftersom jag missat dagen innan. Klassen verkade kul, men ingen som jag bodde med eller träffat i dormet gick i klassen. Första dagen åt jag lunch i skolans cafeteria tillsammans med rumskompisarna.


Första veckan hette modulen i skolan "Scenario building" (som jag redan berättat om).

Efter skolan insåg jag att jag var tvungen att göra något åt min... situation. Så jag flängde runt i hela stan alldeles själv för att införskaffa art supplies, kurslitteratur, amerikansk telefon, nödvändiga sladdar och en hel del grejer till rummet från Bed, bath and beyond. Kände mig ganska så vuxen när jag strosade omkring inne i den gigantiska affären med min kundvagn plockandes galgar, lakan och storpack med tuggummi.


Första helgen spenderade vi på grymmaste pizzerian Artichoke i vårt block, asiatiskt ställe på upper east, 4th of july på rooftop party i brooklyn samt shopping i Soho. Mycket kul som hände!





Inga kommentarer: