7.08.2010

Resan hit

Tänkte kort bara skriva om den krångliga resan hit... Jag skulle flygit direkt från arlanda till JFK förra söndagen, och då landat mitt på söndagen söndag usa-tid. Dock blev planet inställt på grund av någon läcka. På måndagmorgonen kom jag tillbaka till arlanda vid sju och fick då veta att jag blivit ombokad på ett nytt plan, som redan lyft. Tillslut fixade dom en ombokning för mig men då via Paris. Där fick jag vänta i fem timmar. Så när jag ÄNTLIGEN kom till JFK klockan åtta på måndagkvällen var jag helt slut och utpumpad (och hade missa första skoldagen...). Kände mig ganska ensam och ganska vuxen när jag fick gå igenom hela pass- och visakontrollen, hämta bagage och ta en taxi in till Manhattan - allt alldeles ensam, haha. 



När jag kom till mitt dorm/residence som ligger i Greenwich/East village vid Union Square fick jag checka in och sedan flytta i  mitt dorm room. Det är som en lägenhet med två sovrum, ett med två bäddar och ett med tre, samt gemensamt badrum och kök. Jag hamnade i rummet tillsammans med två väldigt gulliga tjejer, Koble från Georgia och Gabrielle från Brasilien. I det andra sovrummet bodde Jeanne från Texas och Chanel från D.C. Alla var väldigt snälla och välkomnande när jag var en dag sen (och hade missat allt med orientation) och kände mig som en vilsen valp...


Jag slussades som sagt direkt in i "gemenskapen" och fick träffa folk från hela boendet. Alla är från världens olika hörn! Efter att jag fått installera mig lite var vi ett gäng som gick till Union Square park för lite sen middag och häng. 

Inga kommentarer: